Menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

AKTIVITI EKSA IKBNN

Monday, May 1, 2017

AUDIT LUAR FASILITATOR EKSA IKBN NAKA

TAKLIMAT PEMBUKAAN AUDIT LUARAN EKSA

IKBN NAKA, 2 APRIL 2017 - Pihak IKBN Naka telah menerima kehadiran 3 juruaudit luar iaitu fasilitator EKSA bagi IKBN Naka yang di ketuai oleh Tn Hj Faudzi Bin Saad dari Institut Aminudin Baki, Jitra.

Audit luar fasilitator EKSA ini bertujuan untuk mengesahkan kesediaan pihak IKBN Naka bagi menghadapi audit persijilan EKSA oleh pihak MAMPU. Audit luar ini dimulakan dengan taklimat dapatan audit dalam yang telah dibentangkan oleh Ketua Juruaudit Dalam EKSA IKBN Naka. Seterusnya audit luar telah dijalankan bagi mengukur tahap kesediaan pihak IKBN Naka melalui lawatan ke semua zon serta membuat penilaian melalui senarai semak EKSA.

Sesi audit luar di akhiri dengan pembentangan dapatan audit luar yang telah disampaikan oleh ketiga-tiga juruaudit. Pihak fasilitator mencadangkan semua dapatan yang telah dibentangkan diambil tindakan segera oleh pihak institut dan audit dalaman seterusnya perlu dilaksanakan bagi memastikan  kesediaan semua zon sebelum audit pihak MAMPU boleh dipohon. Sesi audit luar ditutup dengan penyampaian cenderahati oleh Tuan Pengarah kepada wakil audit luar.